De optimale leeromgevingOnze veilige, opgeruimde en aantrekkelijke omgeving biedt veel structuur waarbinnen het fijn werken is en eigen keuzes gemaakt kunnen worden.
DagkleurenWij maken gebruik van dagkleuren. Elke dag heeft zijn eigen kleur en daarmee krijgt de week een duidelijke structuur. De dag-kleuren-kaarten hangen duidelijk zichtbaar in elk lokaal. Middels de dagkleuren in de planning en de klassenorganisatie, wordt in de groepen 1-2 aangegeven wanneer een activiteit plaatsvindt. Leerlingen in de groepen 3-8 gebruiken de dagkleuren bij het maken van de dag- en weekplanning en het aftekenen van de takenkaart.
DagplanningIn ieder lokaal is de dagplanning duidelijk zichtbaar. In groep 1-2 wordt de indeling van de dag duidelijk gemaakt met behulp van plaatjes. Deze plaatjes geven de volgorde aan van de diverse activiteiten die gepland staan. Bijvoorbeeld kring, spelen & werken, eten & drinken, buiten spelen, naar huis. In groep 3-8 wordt de planning van de dag voorzien van tijden op het bord ‘geschreven’ al dan niet ondersteund met symbolen.
DaltonafsprakenTussen iedere vakantie staat een Daltonafspraak ‘in the picture’. Aan het begin van iedere periode wordt de Daltonafspraak met de hele groep besproken. Daarna kan dit zowel groepsgewijs, als individueel onder de aandacht worden gebracht. Alle afspraken zijn altijd actueel in de groep, maar krijgen tijdens deze periode meer verdieping door er bewust bij stil te staan: zo raken de leerlingen ermee bekend en is het in de doorgaande lijn altijd herkenbaar aanwezig. Er is een relatie met de Vreedzame School, zeker in het begin van het nieuwe schooljaar.
Zomervakantie-herfstvakantie: Verantwoordelijkheid Herfstvakantie-kerstvakantie: Zelfstandigheid Kerstvakantie-voorjaarsvakantie: Samenwerken Voorjaarsvakantie-meivakantie: Zelfstandigheid/verantwoordelijkheid/reflectie: Meivakantie-zomervakantie: Effectiviteit/verantwoordelijkheid: Effectieve directe instructie (EDI)De leerprestaties verbeter je niet door eindeloos te toetsen, maar door goed les te geven. Vandaar dat wij instructies opbouwen met het EDI-model. Dit model bestaat uit een aantal vaste lesonderdelen, aangevuld met technieken die tot doel hebben om de leerstof succesvol aan te leren aan alle leerlingen.
Ik ben nieuwsgierig naar deze schoolIk maak graag kennis met de Roald Dahl | Eenheid in uitstralingOnze groepslokalen zijn voorzien van meubilair dat zorgt voor een creatieve en flexibele inrichting. Het meubilair is ergonomisch en aangenaam in gebruik. Vrijwel alles is verrijdbaar en uitwisselbaar. Dit maakt het mogelijk om veel ruimte te scheppen voor zelfstandig werken en het leren van elkaar. Er wordt gewerkt met groepstafels, kofferkasten en expositietafels. Dit in een combinatie van verhoogd zitten voor de leerlingen van groep 3-8 en lage werktafels en speelhoeken de kinderen van groep 1-2. Het verhoogd werken heeft als voordeel dat de leerkracht altijd op de goede werkhoogte staat voor instructie. Alle kinderen werken op dezelfde hoogte—er is geen onderscheid. Bij onze inrichting letten we op het visualiseren van activiteiten en processen. We werken veel met foto’s en filmmateriaal.Elke leerling heeft een eigen lade. Deze kunnen ze meenemen naar elke werkplek in de school.
Gemeenschappelijke halPer bouw is er een gemeenschappelijke hal grenzend aan de groepslokalen. In de hal van de groepen 1-3 zijn speelplekken gecreëerd in combinatie met groepstafels, werkplekken en boekenkasten. De hallen van de groepen 4-8 zijn voorzien van werknissen, groepstafels, themamaterialen en boekenkasten. De hal wordt groepsdoorbrekend gebruikt. In de hal wordt gewerkt. Werken in de hal is voor jonge kinderen spelen, voor de ouderse kinderen is werken in de hal individueel, naast je maatje of soms samenwerken. Na het werken wordt de werkplek netjes achtergelaten. |
Algemene contactgegevensMeetketting 1 1689 XD Hoorn - Zwaag Specifieke contactgegevensRouteplanner
| Snel naarCookiesDeze website maakt gebruik van cookies om de website te analyseren, te verbeteren, om het gebruik van sociale media mogelijk te maken en informatie van derden te tonen.
| Wij zijn een PENTA-school |